واحد‌های تولیدی زیر فشار نرخ ارز|تاکید ستاد تسهیل بر ضرورت همکاری دستگاه‌های دولتی

12:32 - 22 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۳۷۸۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
دبیر ستاد تسهیل با اشاره به مشکلات تولید کنندگان گفت: برخی از دستگاه‌های دولتی به تکالیف خود مندرج در قانون رفع موانع تولید و برنامه ششم عمل نکرده اند.
- بنا به اعلام شاتا، در صدمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در خصوص آخرین وضعیت واحد‌های راکد در شهرک‌های صنعتی و چگونگی فعال سازی مجدد این واحد‌ها و همچنین نحوه تعیین تکلیف بدهی ارزی واحد‌های تولیدی با توجه به جهش‌های نامتعارف نرخ ارز بحث و تبادل نظر شد.

میثم زالی در این خصوص گفت: باید بپذیریم که برخی از دستگاه‌های دولتی به تکالیف خود مندرج در قانون رفع موانع تولید و برنامه ششم عمل نکرده اند و این موضوع منجر شده است تا امروز تولیدکنندگان تسهیلات گیرنده از منابع ارزی با مشکلات و مخاطرات جدی مواجه شوند و این دور از انصاف است که فشار ناشی از افزایش و جهش نامتعارف نرخ ارز صرفا بر تولیدکنندگان تحمیل شود.
دبیر ستاد تسهیل تصریح کرد: با توجه به مصوبه ستاد در خصوص خودداری بانک‌ها از هر گونه اقدام حقوقی و اجرایی علیه واحد‌های مشمول از کلیه بانک‌ها و دستگاه‌های نظارتی درخواست می‌کنم که تا تعیین تکلیف نهایی این موضوع در مراجع ذیربط، اقدامات خود را متوقف کرده تا از بروز اختلال در روند تولید و اشتغال واحد‌های صنعتی پیشگیری کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *